نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8432
-
الف
+

«فاطمه گودرزی» از «دردسر والدین» تا «شیخ بهایی» + بیوگرافی

در این گزارش با «فاطمه گودرزی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «فاطمه گودرزی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در تاریخ 21 سرطان(تیر) ۱۳۴۲ در بروجرد به دنیا آمد.

«فاطمه گودرزی» دارای دیپلوم رشته اقتصاد می باشد و  با فعالیت خود در تیاتر وارد در سینما و تلویزیون شد.

وی نخستین بار در سال 1366 در 24 سالگی در سریال «آئینه» به کارگردانی «فریدون فرهودی» بازی کرد و با فلم «بخاطر همه چیز» در سال 1369 وارد سینما شد.

شهرت بانو گودرزی با فلم «غزال» در سال 74 و گرفتن سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شروع شد و در سال 1380 با بازی در سریال «دردسر والدین» در نقش همسر «مهران مدیری» به اوج رسید.

از سریال های تلویزیونی او که در اذهان مردم مانده است می توان به «ترانه مادری»، «آپارتمان» و«رعنا» و در سینما هم به فلم های « همسر دلخواه من»، «ازدواج صورتی»، «ازدواج به سبک ایرانی»، «غزال»، «جنگ نفتکش‌ها» و «تلفن» اشاره کرد.

بانو گودرزی در سال 1372 در سریال «آپارتمان» به کارگردانی «اصغر هاشمی» ایفای نقش کرد.

این سریال درباره یک داکتر و یک پرستار است که علاوه بر آنکه در یک شفاخانه همکار هستند، در یک آپارتمان در همسایگی هم زندگی می‌کنند و اندکی بعد، تصمیم می‌گیرند با یکدیگر ازدواج کنند.در شب عروسی، داماد در مراسم حاضر نمی‌شود و این موضوع، علاوه بر تشویش و اضطراب، زمینه‌ساز بروز اختلاف و سوءتفاهم میان دو فامیل نیز می‌گردد و ...

«دردسر والدین» نام یکی از سریال های پربیننده بانو گودرزی است که وی در سال 1380 به عنوان کرکتر «ایران ایزدپناه» همسر مهران مدیری در آن به ایفای نقش پرداخت؛ ایران زنی است که شوهرش را از دست داده و به تنهایی از 3 اولاد خود مراقبت می کند، وی به دنبال نزاع یکی از اولادهای خود با هم صنفی اش به مکتب فراخوانده می شود و در آنجا با پدر هم‌صنفی پسرش، که او نیز همسرش را از دست داده است و 4 فرزند دارد آشنا می‌شود و این دو تصمیم به آغاز زندگی مشترک می‌گیرند ولی فرزندانشان با این ازدواج موافق نیستند...

«فاطمه گودرزی» در سال 1387 در سریال «شیخ بهایی» ساخته «شهرام اسدی» در نقش مادر شیخ بهایی به ایفای نقش پرداخت.سریال «شیخ بهایی» داستان زندگانی این دانشمند بزرگ را در 2 بخش نوجوانی و کهنسالی روایت می کرد.

سریال «ترانه مادری» ساخته «حسین سهیلی زاده» از دیگر آثار  به‌یادماندنی فاطمه‌گودرزی در تلویزیون بود که نقش مادری حساس را ایفا کرد.

«فاطمه گودرزی» در سال 1389 در سریال «فاصله ها» ساخته «حسین سهیلی زاده» در نقش «لیلا مشیر» به ایفای نقش پرداخت. لیلا به طور اتفاقی پس از گذشت سال ها با نامزد خود «دانیال حکیمی» برخورد می‌کند و سعید که خودش درگیر اختلافات زیادی با پسرش«شاهرخ استخری» می باشد، تلاش تلاش میکند تا مشکلات او را حل کند.

«پرستاران» ساخته «علیرضا افخمی» از دیگر سریال های پربیننده ای بود که بانو گودرزی در سال 1395 در نقش «ساجدی» یکی از سرپرستارهای شفاخانه نقش آفرینی کرده است.

این سریال تلویزیونی زندگی چند پرستار را نمایش می‌دهد که در بخش مراقبت های ویژه و فوری به بیماران «اورژانس» فعالیت می‌کنند و البته فقط به زندگی حرفوی آن‌ها نمی‌پردازد؛ بلکه داستان‌هایی از زندگی شخصی این پرستاران و تعاملات آن‌ها با تیم درمانی را نیز به نمایش می‌گذارد.

فاطمه گودرزی در سال 1395 در سریال دیگری به نام «نفس» به کارگردانی «جلیل سامان» ایفاگر نقش مادر «روزبه» یکی از کرکترهای اصلی این سریال شد.

این سریال درباره «ناهید» دانشجوی رشته پرستاری است که با جوانی به نام «روزبه» آشنا می شود و این آشنایی در زمانی که پایه های سلطنت پهلوی لرزان شده و انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است به ازدواج ختم می شود.

از سوی دیگر برملا شدن رازی در زندگی «روزبه» باعث می‌شود زندگی «ناهید» دگرگون شود.

آخرین اثر تلویزیونی «فاطمه گودرزی» سریال «لحظه گرگ و میش» ساخته «همایون اسعدیان» در سال 1397 می باشد.

وی در این سریال کرکتر «توران وحدت» مادر یاسمن را بازی کرده است.

داستان این سریال روایتگر فراز و فرود خانواده ای اصیل و ایرانی در طول سه دهه است که با محوریت زندگی تنها دختر خانواده که از دهه ۶۰ با حوادث گوناگونی از قبیل جنگ، تحولات اقتصادی و اجتماعی و… آغاز و تا زمان معاصر ادامه خواهد داشت.

 «فاطمه گودرزی» تاکنون موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فلم «غزال» و دو نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول (۱۳۷۷) و نقش مکمل زن سال (۱۳۷۰) در جشنواره فلم فجر شده ‌است.

سریال های «نفس»، «شیخ بهایی» و «آئینه» با بازی بانو گودرزی پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

گفتنی است که سریال «دردسر والدین» با نقش آفرینی بانو گودرزی هر روز ساعت 4 عصر به وقت تهران و کابل و ساعت 4:30 عصر به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم2 به نشر می رسد. 

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «شیخ بهایی»

دانلود سریال «نفس»

دانلود سریال «دردسر والدین»

دانلود سریال «آیینه»

م ح

نظر شما
ارسال نظر